AG-UXR

UX Researcher

Részvételi forma
Képzési Forma
Képzés hossza
  • 2 nap (2×8 tanóra)
  • naponta 9:00 - 17:00
Elérhető képzési nyelvek
  • Magyar

Jelenleg nincs meghirdetett nyílt képzés

Ismertető

A siker miben mérhető? Leginkább abban, hogy a terméket megveszik és a fejlesztés költségei megtérülnek, majd a termék profitábilis lesz. Ehhez azonban tudni kell, kinek szánjuk a terméket, és a célszegmensnek milyen használati szokásai is igényei vannak, mi a rájuk jellemző nyelvezet, mit tekintenek gyors, intuitív termékhasználatnak. A felhasználók már nem csak funkciókat akarnak használni egy termék kapcsán, hanem egyúttal élményt is kapni. A sok konkurrens termék közül azt fogják választani és megvásárolni, amiről úgy érzik, nekik szól.
Éppen ezért a felhasználó élmény kutatás egyre inkább bekerül a termékfejlesztés látókörébe Magyarországon is. A legsikeresebb termékeket nemcsak lefejlesztik, hanem először kutatják az ezzel kapcsolatos végfelhasználói igényeket, elvárásokat.

Az agilis termékfejlesztésnél pedig már alapelvárás, hogy UX Researcherek segítsék a termékgazdák és designerek munkáját, hiszen itt a célcsoportok képviselőinek kell véleményezni az elkészült prototípusokat és minimum életképes terméket.  Egy valóban agilis szemléletű cég odafigyel a felhasználók érzéseire, igényeire és élményt adó termékeket fejleszt.

Tematika

A felhasználói élmény kutató, azaz a UX Researcher intenzív képzés az alábbi témákat öleli fel:

 

  • Mi az a Design Thinking?
  • A Design Thinking 5 főbb lépése a Stanford model alapján
  • Miért fontos megérteni a felhasználói igényeket, mielőtt elkezdenénk bármely termék fejlesztését?
  • Mit csinál pontosan a UX Researcher?
  • Hogyan tervezzük meg a felhasználói kutatási projekteket?
  • Mit jelent a kvalitatív és kvantitatív felhasználói kutatás?
  • Hogyan azonosítsuk be a felhasználók fájdalom pontjait? (Pain Point)
  • Mire alapozzuk a termékfejlesztési ötleteket?
  • Hogyan születik meg a Product Backlog?
  • Kvalitatív kutatási módszerek: User Observation, Interview, Focus-Group Interview, Contextual testing, A/B Testing
  • Kvantitatív kutatási módszerek: Google Docs kérdőív készítés, kielemzés statisztikai módszerek segítségével
  • Mit jelent az Information Architecture?
  • Hogyan hasznájuk a Card Sorting, Usability test, Guerilla Test eszközöket?
  • Remote Usability testing: UserTesting, UserCrowd 
  • Personák építése, szegmentálás
  • Mit várnak a felhasználók? Customer Journey / User Flow megalkotása
  • Mi az a Heuristic Evaluation és hogyan használjuk meglévő digitális termékeknél a minél teljesebb körű felhasználói élmény létrehozása érdekében?
  • Data-driven insight: heatmap felmérés, Hotjar
  • Kutatási eredmények hatékony prezentálása a megbízók felé